Her kan du få svar på det du lurer på rundt Skolelyst.
ABONNENT: Barnet mitt står registrert i feil klasse, hvordan endrer jeg dette? +
Logg inn, gå til «Min side», og velg «Barn» for å oppdatere informasjonen.
ABONNENT: Kan jeg flytte abonnementet hvis barnet mitt bytter skole? +
Hvis barnet ditt bytter skole, må du først avslutte det nåværende abonnementet. Deretter gå til «Min side», og velg «Endre abonnement». Når ny skole og klasse er registrert, kan du opprette et nytt abonnement.
ABONNENT: Hvordan gjør jeg endringer i et abonnement? +
Logg inn, gå til «Min side», og velg «Endre abonnement». Fjern produktene du ikke lenger ønsker. Endringen gjelder innen 10–14 dager. Du kan også legge til nye produkter fra samme side.
Du må betale på nytt for de nye produktene og du vil få refundert tilgodebeløpet fra produktene du har fjernet.
Hvis du fjerner og bestiller på nytt samme dag, vil det ikke bli opphold i leveringen.
ABONNENT: Jeg har avsluttet mitt abonnement. Hva skjer med pengene jeg har betalt? +
Pengene går tilbake til den kontoen/kortet du betalte fra innen 10 virkedager.
ABONNENT: Jeg har glemt passordet mitt. Hvordan får jeg logget meg inn? +
Klikk på «Logg inn», klikk på «Logg inn med e-post», og deretter «Glemt passord». Du vil få tilsendt en e-post med instruksjoner for å lage et nytt passord.
BESTILLING: Hvordan bestiller jeg produkter til barnet mitt? +
Registrer ny bruker på Skolyst.no, legg til barnet ditt, velg riktig skole og klasse. Klikk på «Start bestilling», velg ønskede produkter, og gjennomfør betalingen. Abonnementet løper til du sier det opp eller til barnet er ferdig i 7. eller 10. klasse.
BETALING: Koster det mer hvis jeg velger månedlig betaling? +
Nei, det koster ikke mer med månedlig betaling. Det er ingen gebyrer når du betaler med kort eller Vipps.
BETALING: Når trekkes betalingen? +
Du belastes månedlig etter du har opprettet en bestilling. Fremtidige trekk vises under «Betalingsoversikt» når du er logget inn.
LEVERING: Hvor lang tid tar det fra bestilling til første leveringsdag? +
Barnet ditt får første produkt utlevert innen 10-14 dager etter du har bestilt. Oppstartsdato vil stå i bestillingsbekreftelsen som du mottar på e-post. En av årsakene til at det kan ta opptil 14 dager er at vi på mange skoler leverer produkter kun én gang per uke.
LEVERING: Barnet mitt har ikke fått utdelt ett eller flere produkter som vi har betalt for. Hvordan går jeg frem for å få refundert pengene for dette? +
Ta først kontakt med skolen for å høre om det er en grunn for at produktene ikke har blitt levert ut. Dersom du får beskjed om at produktet har uteblitt fordi vi ikke har levert produktet, kan du ta kontakt her, så hjelper vi deg.
PRODUKTER: Jeg finner ikke produktet jeg ønsker å bestille. Hva er grunnen til dette? +
Det er opp til hver enkelt skole å bestemme produktutvalget sitt foruten Lettmelk 0,5% fett og Lettmelk 1% fett som er pliktige produkter i skolens sortiment.
SKOLER: Hvorfor må skolen velge alle produktene for å kunne få klassesett? +
Undersøkelser viser at foresatte ønsker et bredere produktutvalg til sine barn. Siden TINE tar seg av pakking og merking av produktene ferdig til hver klasse stilles det krav til at sortimentet skal være bredere enn om at skolene må organisere sortering og utdeling selv.
SKOLER: Koster det noe for skolen å være med i Skolelyst-ordningen? +
Nei, det koster ingenting for skolen å være med på Skolelyst og skolen kan låne kjøleutstyr kostnadsfritt. I tillegg kan Skolelyst-skoler velge elevprogram hvor en klasse eller et trinn kan få en pengepremie av Skolelyst på slutten av skoleåret.
SKOLER: Finnes det et infoskriv jeg som skolemelkansvarlig kan dele ut til foreldrene? +
Ja, det gjør det! Her kan du laste ned infoark og -tekster, en brosjyre, bilder og Skolelyst-logo.
SKOLER: Hvordan bestiller vi plakater og melkekasser? +
Om du ønsker å bestille tilbehør til Skolelyst-produktene, vennligst benytt deg av bestillingsskjemaet.
SKOLER: Kan vi avbestille leveringer dersom vi har for mange produkter til overs? +
Det er viktig å sjekke holdbarhetsdato på produktene før en eventuell reduksjon/avbestilling kan gjennomføres. Det er viktig at elevene mottar produkter de har betalt for og med god holdbarhet. Ta kontakt med Skolelyst® på telefon 23 288 334 eller på skolelyst.skole@tine.no.